сряда, 3 септември 2008 г.

І
Love Gone,Love, Love Gone


Помните ли какво е да си влюбен? Да поемаш всеки свой дъх жадно, сякаш дишаш за първи път. В един момент да си тук, а в следващия да си на друго място, без да знаеш как си стигнал дотам, само защото той те държи за ръка. Хиляди разбеснели се пеперуди да се удрят бясно в корема ти и да искат да излязат навън? Да притваряш очи и да виждаш само едно лице? Да помирисваш въздуха и да долавяш само един аромат? Да облизваш устните си и те да имат само един вкус? Да, и аз помня...Накрая остава само спомена.
Бях на 17 когато се появи в живота ми - Иън...И-Ъ-Н...Обичах да изричам името му буква по буква, докато всеки звук оставяше трептящ отзвук след себе си...като малка детска песничка. Болезнена малка детска песничка. Още си спомням как стана всичко - традиционното: сбъскахме се в коридора на училище, аз изпуснах учебниците, които носих в ръце, той се наведе да ги вземе и така...Досега не го бях забелязала в училище, но след тази случка не можех да откъсна очи от него. Още тогава, когато се случи ме поразиха - очите му. Дълбоки ярко сини очи - като небето в слънчев ден, точно преди да завали. А, след Иън винаги валеше, винаги.
Останалото стана толкова бързо, че не можех да сложа в синхрон времето от запознаването ни, първата ни среща и цялата потатъчна връзка...Единственото важно беше, че съм с него, само аз и той имахме значение - до момента, в който той не си отиде...завинаги. Или поне така си мислех.
Обичах го...обичах го толкова много, че дори ме болеше да го гледам, когато знаех че е само мой. Болеше ме да прокарвам пръсти през невероятната му тъмна коса, болеше ме да го целувам дори, да го докосвам...да бъда с него всецяло. Не би трябвало да е така нали? Не би трябвало да боли, не и когато си влюбен? Когато любовта си отиде - да, но не и сега! Тогава защо така болеше? Още помня как се промъкваш тайно вкъщи, когато нашите бяха заспали. Изкатерваше се по терасата на стаята ми като същински Ромео и влизаше в къщи тайно като същински крадец...хах. Беше забавно да си непредпазлив едно време и тогава всичко можеше да се обясни с любовта. Като чели тя даваше отговор на всичко. Само на един въпрос обаче - Не! Защо Иън си отиде?
Един ден просто дойде вкъщи - не се промъкна, както обикновено. Аз естествено се втурнах да го прегърна. Той ме остави, но беше неестествено разсеян, нещо го тормозеше.
- Кат, трябва да поговорим? - започна сериозно той. Иън винаги звучеше сериозно, дори когато се шегуваше. Беше по-висок от мен с около половин педя, носеше светла тениска и тъмни джинси. Ухаеше на дъжд...или поне аз така си мислех. В съзнавието ми винаги го свързах с миризма на земята след дъжд - освежаващ, успокояващ, пагубен. И проблема беше, че аз му се отдавах напълно.
- Добре! - усмихна се аз и понечих да го целуна, но той ме отблъсна нежно. - Какво има?
- Да седнем. - предложи той и двамата се отпуснах ме на леглото ми.
- Е, къде е пожара? - пошегувах се аз, но след това усмивката ми бързо помръкна, когато видях очите му - мрачно сини, в тях вече валеше.
- Трябва да се разделим.
- Какво? - подскочих аз. - Шегуваш се, нали, шегуваш се...трябва да се шегуваш! - вече бях изпаднала в истерия.
- Успокой се! - хладно рече той, но не направи никакво движение да ме успокои, просто стоеше на леглото и гледаше агонията ми.
- Да се успокоя??? Ти туко що скъса с мен!
- Да. - посто рече той.
- Да? Иън не може да го направиш, НЕ! - оглеждах стаята като обезумяла, мъчех се да намеря изход от положението, а такъв естествено нямаше. - Къде сбърках? Аз съм виновна нали...няма кой друг да е...Аз съм! Защо съм такава глупачка, защо? - аз скочих изведнъж от леглото и паднах в краката му, докато той все още стоеше седнал на леглото и изглежда все по-малко засегнат от разигралата се драма. - Ще се променя! Ще направя каквото трябва...моля те, недей!
- Изправи се! - по-хладно и от първия път рече той, но понеже аз отказвах да направя каквото и да било, той стана от леглото, хвана ме за китките и ме изправи с едно движение.
- Не си виновна ти. А сега стига си се унижавала, не ти отива. - продължи с хладния тон той. - Сега си тръгвам...
- Неее.... - едва не проплаках аз.
- Тръгвам си! - скокойно, но настоятелно рече той.
- Има друга! - сетих се изведнъж аз.
- Няма друга.
- Не ме обичаш вече?
- Катрин, престани! Просто къса ме, няма причина...Отивам си и това е. Приеми го. - той понечи да тръгне, оставяйки ме като препарирана замръзнала в стаята си, но се повърна за малко. - И не си виновна ти, разбрали? - Иън ме погледа право в очите, този път в неговите облаците се бяха разсеяли леко. Сетне отново сякаш тръгна да излиза, когато се спря за секунта, после се обърна рязко и тръгна към мен. Знаех какво следва...Точно по същия начин стана първата ни целувка - след страхотната първа среща, в която не можех да престана да мисля за него и колко е страхотен и защо, дяловите да го вземат, още не е опитал да ме целуне. Той като истински джентълмен ми пожела "Лека вечер!", след което тръгна да си ходи и точно когато си мислех - "Ето, това беше, сега никога няма да излезе отново с мен" той се върна изведнъж, сграбчи ме изненадващо и впи усните си в мен. Точно това направи и сега. Хвана лицето ми в ръцете си и го поднесе към своето. Усните му се впиха жадно в моите, танцуваха в един такт - отново и отново, както всеки ден от 6-те месеца през които бяхме заедно. Не можех да мисля, не знаех за какво...нищо нямаше значение...Сякаш бях Алиса и точно бях паднала в дупката на заека и пропадах ли, пропадах в безтегловност...и не можех да спра. Но той можеше - отлепи устните си съвсем на време, още една секунда и вече съвсем нямаше да знам къде съм, напълно нямаше да мога да се контролирам...
- Сбогом! - рече мрачно той, докато избягваше да ме погледне в очите. За пръв път, откакто се познавахме можех да се закълна, че в тях валеше, но не вътрешно както обиновено, а на яве...
И ето как любовта си отиде, любовта, любовта си отиде!

1 коментар:

  1. Така, имайки предвид, че е малко късно през нощта не съм сигурна колко обективно ще е мнението ми.
    Така, общо взето, ако не бях прочела резюмето на проекта вероятно нямаше да го помисля за нещо невиждано, но останах изключително приятно очарована от стила на писане. Някак, различно ми се струва за теб, Полс. Толкова чувствено, но предусещам, че това е само началото. Тъй де, главата е малка (Не се стискай! Искам още!!!).
    Сист, това, което мога да обявя за теб е че официално си КРАЛИЦАТА на описанията на синити очи "като небето в слънчев ден, точно преди да завали"... толкова е красиво (е, все още онова за Том е фаворита ми, трудно ще е да го надминеш).
    Другото, което е. Към края, когато Иън (толкова съм изненадана от името *да бе да*) се върна и я целуна се сетих за един епизод на Ейнджъл 5х12 мисля. Той е един от любимите ми и точно Корди си тръгваше и се върна да целуне Ейнджъл и каза "Какво пък, една за из път"... тогава се просълзих, а сега тук ми стана кофти и същевременно ужасно мило. Личи си, че този човек определено не я изоставя заради друга... а има нещо по.
    Само едно нещо ме издразни, защо това момиче му се хвърли в краката бе? ужас, просто ненавиждам такива. Толкова ли си жалка, че да се хвърлиш в краката на мъж за да остане... ил.
    Е, сист, моля ти се - не зарязвай тази история. Чакам втора (по възможност по-дълга *нахално*) глава... и развитие.

    ОтговорИзтриване